غوټـــــۍ

پرمادی څــه کړی دی خدایه چی نوردی گل کړل زه غوټۍ ولاړه یمه

غوټـــــۍ

پرمادی څــه کړی دی خدایه چی نوردی گل کړل زه غوټۍ ولاړه یمه

امتناع عساکر مسلمان فرانسوی ازحضور درافغانستان

امتناع عساکر مسلمان فرانسوی ازحضور درافغانستان

 

رهبر حزب مسلمانان فرانسه گفت بعقیده او حضور سربازان مسلمان فرانسوی در جنگ افغانستان محمل قانونی ندارد و این حزب تنها حزبی است که از خود داری آنان از شرکت کردن در جنگ افغانستان حمایت کرده است.

محمد ناصر لطرش تاکید کرد جنگ نیروهای خارجی با فرماندهی آمریکا در افغانستان جنگ فرانسه نیست و حضور سربازان از جمله سربازان مسلمان فرانسوی در این جنگ فاقد محمل قانونی است.

وی در این مورد که اخیرا یک تعداد از سربازان مسلمان فرانسوی از رفتن به افغانستان برای جنگ با مسلمانان سر باز زده‌اند گفت : حزب مسلمانان فرانسه تنها حزبی است که از این نظامیان مسلمان فرانسوی برای نرفتن به جنگ در افغانستان حمایت کرده است؛ چرا که از نظر ما این جنگ ، جنگ سارکوزی برای دنباله روی از سیاست‌های بوش بوده است.

به گفته لطرش ارتش فرانسه تا این زمان از تمدید قرار داد یکی از این افراد خودداری کرده است.

وی در مورد اعزام نیروهای نظامی فرانسه به مناطق مختلف با اشاره به لزوم فرق قایل نشدن بین نیروهای نظامی برای اعزام به مناطق خارج از فرانسه گفت : "فرانسه در مورد عرصه‌های حضور نیروهای فرانسوی بین

 

انان   فرق می‌گذارد و از حضور نیروهای مسلمان درقا

لب فینول(نیروهای سازمان ملل در لبنان) برای اعزام به جنوب لبنان جلوگیری کرده است و از این امر تعدادی زیادی مطلع نیستند."

وی افزود : این سیاست اختلاف‌گذاری در اعزام به این دلیل است که در لبنان ، درطرف مقابل این نیروها ، نیروهای اسراییل قرار دارند.      لطرش گفت: همچنان

 اهداف حمله غرب به کشور مسلمان افغانستان که بعد از یازده سپتامبر صورت گرفت ، مبهم است و غربی‌ها سیاست‌های مختلفی را در مقابل کشورهای همسایه نیز اتحاذ کرده اند.

وی افزود حزب او بر این عقیده است که کشورهای غربی قبل از انکه نیرو اعزام کنند ، باید در مورد سیاست در حال اجرا در افغانستان نتیجه‌گیری کنند.

ماه گذشته یک عضو مسلمان نیروهای نظامی فرانسوی که از رفتن به افغانستان و شرکت در جنگ فرانسه در این کشور مسلمان خودداری کرده بودند از کار برکنار شد.

قرارداد این نظامی که جمعی واحدهای زرهی نیروی زمینی ارتش فرانسه در منطقه مور مولون بود بعد از تحمل ۴روز بازداشت لغو شد.

به گزارش ایرنا بنا بر اعلام منابع فرانسوی ، پادگان این منطقه با دو نفر مسلمان دیگر که در ابتدا حاضر نبودند به افغانستان اعزام شوند گفت و گو و آنان را راضی کرده بود که به محل تعیین شده بروند که یکی دیگر از مسلمانان از اعزام خودداری کرده است .
"گئی تئسه" رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه برای جلوگیری از ادامه اینگونه نافرمانی‌ها اعلام کرده بود که تعداد این موارد بسیار کم است. وی تاکید کرد که از نظر او این نیروها باید متعهد به خدمت باشند و نه انتخاب دشمن دولت فرانسه در تابستان امسال و در همگامی با سیاستهای جنگ‌طلبانه جورج بوش تصمیم گرفت برای کمک به جنگ‌های آمریکا در افغانستان نیروهای بیشتری را به آن کشور بفرستد.

این تصمیم واکنشهای تندی را تا حد استیضاح دولت توسط حزب مخالف بدنبال داشت. چند هفته پیش نیز گروه طالبان با تهدید فرانسه خواستار خروج نیروهای این کشور از افغانستان شده بود.

برپایه نظر سنجی‌ها ، مردم فرانسه مخالف حضور نیروهای کشورشان در افغانستان و خواستار بازگرداندن این نیروها به فرانسه هستند.

این روزها می‌توان در گوشه و کنار پاریس برچسبهایی را که محتوای آنها اعتراض به حضور نیروهای فرانسوی در جنگ افغانستان یا طرح سوال در مورد ضرورت آن است مشاهده کرد.

فرانسه بیش از ۳۳۰۰نیرو در افغانستان و کشورهای همسایه دارد که تاکنون ١۱۸نفر از آنان کشته شده‌اند.

دنباله روی نیکلا سارکوزی از سیاستهای نظامی آمریکا و نقش افرینی زیر فرماندهی نظامیان آمریکایی در ناتو مغایر با مواضع انتخاباتی وی بشمار می رود و با اعتراض جناحهای رقیب او روبرو شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد